DataTrykk, DataTrykk as, DataTrykk hillevåg, trykkeri, print stavanger, trykkeri stavanger, grafisk byrå, nettbutikk trykksaker, firmagaver

Våre kataloger

Bla i våre kataloger og la deg inspirere – uansett om du er på utkikk etter nydelig, italiensk sjokolade, nyheter innenfor firmagaver eller en annen oppmerksomhet. Oppgitte priser er veiledende.

[aws_search_form]

«Vi har kjøpt vår portable stand hos DataTrykk AS og er godt fornøyd med den løsningen som de foreslo.»

Atle Gjertsen

Chief Operating Officer, Antenor-OTG

Skap attraktive møteplasser der mennesker møtes – eller portabel markedsføring om du vil.

Bildevegger, roll-up enkeltsidig eller dobbeltsidig, Flextile, Pop Up S10, LED Alu Frame, podium box, beach-flagg, disker, pressevegger, brosjyreholder, gatebukk, banner display, banner stand, bildevegger?

Uansett hva du behøver til din neste konferanse, messe eller butikk så hjelper vi deg.

DataTrykk AS er forhandler for Europas ledende produsenter av portable kommunikasjonsløsninger og skaffer deg den oppmerksomheten du fortjener på ditt neste event.

Finnes det så ordner vi det – finnes det ikke, så lager vi det!

«Vi ønsket å skape et kombinert møterom og kreativt rom for våre ansatte og kunder. DataTrykk gav oss et helt univers.»

Petter Johnsen

CEO, Presight Solutions AS

Kan rommet snakke? Ja, det kan faktisk det.

Vi i DataTrykk gir liv til store og små flater. Enten du skal på messe eller ønsker å gi nytt liv til dine lokaler er et møte med oss en god start på ditt prosjekt. Vi har lang erfaring innen interiørdekor og hjelper deg med det du trenger.

Materialvalg, fargevalg, tekstarbeid, portable eller permanente installasjoner, messer, butikk og innredningsløsninger, produksjon og montering er noe av det som vi jobber med hver dag. (Og kveldene med om nødvendig..)

Ta kontakt – vi gir liv og oppmerksomhet til dine flater.

«Vi er svært fornøyd med våre nye kontorer og møterom. Samarbeidet med DataTrykk var inspirerende og vi fikk virkelig satt elefanten på plass i rommet.»

Kristine Bergseteren

senterleder, Tvedt Eiendom

Hva er godt design? Det er et spørsmål
med mange svar…

Vårt svar er: Godt design er begrunnet design. Det vil si at designet er en konsekvens av en klar strategi, et godt utviklet idekonsept eller forsterking av et budskap.

Hvis du lar oss utvikle ditt designoppdrag skal du være trygg på at vi har den kompetanse, kreativitet og gjennomføringsevne som skal til.

Og en ting til: Vi vet hva som fungerer i den virkelige verden – utenfor skjermen…

«Når vi skal trekke frem noen av våre kunder som viser stor vilje til å ta i bruk moderne teknologi i sin produksjon peker vi ofte på DataTrykk AS.»

Baard Strand

Canon Norge AS

Hva betyr det egentlig når vi sier at Datatrykk har en moderne maskinpark?

Det er din trygghet for at vi leverer den kvalitet som vi er enige om på forhånd. Våre maskiner gir deg og oss muligheter til å tenke nytt og skape løsninger som ikke eksisterte i fjor. Hvis du tar turen innom kan vi vise deg eksempler på det.

Og kanskje det viktigste: En moderne maskinpark trygger
en miljøvennlig produksjon og det er bra for oss alle!

[aws_search_form]

Ofte stilte spørsmål (FAQ)

Her ser du en oversikt over noen vanlige spørsmål.

Lurer du på noe som du ikke finner svar på så er det bare til å ta kontakt.

Hvilket format må en trykk-klar logo være i?

Vektorfiler er optimale. Filformater: ai/eps/pdf. Filer som dette er skalèrbare og kvaliteten svekkes ikke om logoen må forstørres. Dette viset på figuren nedenfor, den første logoen er en illustrasjon av en vektor-logo.

Punktgrafikkfiler er mindre opptimale. Filformater: jpeg/jpg/gif/bmp/png. Kvaliteten svekkes ved forstørrelse av logoen og det ligger ofte en hvit ramme rundt. Filer lagret fra Photoshop er ofte punktgrafikk og er derfor ikke optimalt selv om de lagres som pdf eller eps.

NB! en punktgrafikkfil blir ikke vektorisert ved å importere den i Illustrator for så å lagre den som eps, ai eller pdf-fil.

Hva et utfallende trykk (bleed)?

Det legges vanligvis til 3 mm ekstra på elementer (bilder, streker eller fargefelter) som ligger utenfor nettoformatet til trykksaken. Dette er for å unngå hvite «glis» når trykksaken beskjæres.

Hva er viktig i forhold til distribusjon?

Kilde: Bring.no

Hvilke salgsbetingelser gjelder?

Vanlige salgs- og leveringsbetingelser for DataTrykk AS.

Hvilken papirtype bør jeg velge?

Matt, bestrøket, struktur, hvitt eller gult. Tykt eller tynt. Det finnes utallige papir-varianter og velge mellom, og det gjør det vanskelig og velge riktig. Vi vil veilede våre kunder til å velge et papir som passer til formålet med trykksaken.

Papirassosiasjoner

Når noen får en trykksak i hånden er nemlig papiret noe av det første folk, gjerne ubevisst, tenker over. Det gir dem en følelse når de tar i det. Er det et kraftig matt papir kan folk få assosiasjoner til at det er miljøvennlig og naturlig. Er papiret glossy kan folk forbinde det med eksklusivitet.
Hvilke assosiasjoner ønsker du og formidle med din trykksak? Dette er et viktig spørsmål som vi ønsker og hjelpe våre kunder med å svare på.

Fargegjengivning

Det som også er viktig og tenke på ved valg av papir er hvordan trykksaken skal produseres. Skal den trykkes offset eller digitalt, eller kanskje silketrykk eller plott. Trykkfarger varierer etter hvilken trykkmetode som brukes og hvilket papir som velges.

Spør oss, vi gir deg råd!

Besøksadresse:

Sjøhagen 2, 4016 Stavanger

Postadresse:

Postboks 1001, 4095 Stavanger

Åpningstider:

Man-fre kl. 08:00-16:00